onsdag 25. november 2015

Oppdatering: HSK 2

Det kan være like så greit å oppdatere denne bloggen litt da jeg har vært igjennom en ganske signifkant "lære kinesisk"-prosess de siste to årene.

Da jeg opprettet bloggen trodde jeg helt seriøst ikke at jeg skulle nå et særlig høyt nivå, men nå har jeg allerede klart det. Etter å ha tatt HSK 2 (Hanyu Shuiping Kaoshi - som direkte oversatt står for ´Kinesisk Level Eksamen´) kan jeg stolt kalle meg kinesiskspråklig.

Og det uten å ha tilbragt en eneste time på skolebenken.

De hjelpemidlene jeg har brukt er:

- Et og et halvt år i Kina (ett år i Beijing og et halvt år i Shanghai)
- Privat lærer én gang i uken
- Rosetta Stone
- Snakke med de lokale når den anledningen byr seg

Hvis du har lyst til å lære deg kinesisk, så kan jeg virkelig anbefale deg å flytte ned til Kina. Ja, jeg vet at det høres veldig drastisk ut, men det er en opplevelse jeg virkelig har hatt stor glede av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar